BakonySzlalom 2013/3 Beszámoló és eredmények
Bandee 2013.06.27. 18:22
A hétvégi verseny, ahogy én láttam, benne a kategóriák dobogósaival
Június 23-án, vasárnap ismét felbőgtek a motorok Bakonyszentlászlón. A kánikulai meleg ellenére megtelt már előzetesen a nevezési lista lehetséges 70 rubrikája, sőt volt, aki duplán nevezett. A népes mezőnyben egyaránt megtalálhatóak voltak épített és utcai járművek is. A rengeteg BMW, Lada és Suzuki mellett ezúttal is üde színfolt volt a népes Trabantos mezőny, illetve a német „népautó” kedvelői is örömmel konstatálhatták a sok VW Golfos indulót. A mezőnyt színesítette még a teljesség igénye nélkül Sipi jóvoltából egy Mitsubishi Lancer, Dömsödy-ék „Bogaruja” és egy V6-os Ford Sierra és egy lila Fiat Seicento is.
A szervezők egy új nézői pontot alakítottak ki a parkolónál, amiért ezúttal is köszönet. A 2 km-es pályát 4 alkalommal kellett teljesíteni az indulóknak, melyből a 2 legjobb időeredmény összegződött a végén. A versenyzők látványos, és tempós autózást mutattak be, és egy árokbacsúszáson kívül szerencsére a Rescue-soknak sem kellett beavatkozni. A szervezőknek ezúttal is köszönet a pazar szervezésért, és a médiás mellényekért.
Továbbá köszönet Szautner Endrének és Máté Péternek a hazajutásban való segítségért, és azon versenyzőknek, akik megtiszteltek minket azzal, hogy matricánkat elhelyezték az autójukon. A sorozat majd szeptemberben folytatódik, aki teheti, ne hagyja ki. Végezetül pedig tekintsük át a kategóriák dobogósait.
A H1-es kategóriában a fekete VFTS-t terelő Imre Richárd érte el a legjobb időeredményt. A második a „Sheriffes” 2101-est terelő Túróczy Szabolcs lett 2 másodperccel lemaradva, míg a bronzérmes pozícióba Polreisz Péter hozta be az orosz típust.
A másik hátsókerekes kategóriában a H2-ben színtiszta BMW-s dobogó született. A győztes itt Lovász Róbert lett, alig 1 mp-el megelőzve Lovász Kornélt és a fekete M3-assal versenyző Váradi Gábort.
A proto kategóriában ezúttal öt egység állt a rajthoz. Közülük a leggyorsabb ezúttal a Szöcskével versenyző Schwéger Milán lett. A Skoda motoros buggyval versenyző Ginovszky Lajos ért oda a második, míg a „Bogaru-s” Dömsödy Gábor a harmadik helyre.
A legkisebb széria kategóriában, az S1-ben szintén 5 páros állt rajthoz. A leggyorsabb Bognár Gergely lett Suzukijával, megelőzve az azonos autóval, szintén egy Suzukival induló Németh Szilárdot és Németh Imrét.
Az 1600ccm feletti szériások (S2) között a Ford Fiestával induló Molnár Attila hozta el a győztesnek járó díjat. A dobogó második fokára az újjáépített VW Golffal Ihász-Kováts Tamás ért oda, míg a legalsó fokra márkatársa, Gerőcs Bálint állhatott fel.
A T1-es trabis kategóriában Véninger István „Dugó” zsebelte be a győzelmet. A második helyen Gyöngyösi Norbert, míg a harmadikon Borbély Gábor végzett.
A T2-es kategóriában rendkívül népes, 11 fős mezőny gyűlt össze. A fehér, régi „kocka” Suzuki Swift-et hajtó Györgyi Gábor érte el a legjobb időeredményt. A második helyre a szintén japán márkával induló Frang Krisztián futott be. A pódium alsó fokára pedig a BMW-t erre az alkalomra Suzukira váltó Ungvári Péter ért oda.
A T3-as kategóriát ezúttal a Peugeot-val induló versenyzők uralták. A leggyorsabb Szász Ákos lett, megelőzve Kontrád Gábort és Cséplő Balázst.
A legnagyobb épített kategóriában a T4-ben Hanich Gábor volt a leggyorsabb a VW Golf TDi-vel. A második helyre Sipos István ért oda a Lancer EVO 8-assal, míg harmadik helyezett Bakonyi Dániel lett a fehér Golffal.
|