IRC 45. Canon Mecsek rally- Interjú Lukács Kornéllal
Bandee 2011.09.16. 23:45
Magyarországra látogatott a rally sport "mini világbajnokságának" is nevezett IRC sorozat. A szépszámú mezőny a Pécs környéki pályákon vívta meg története első magyarországi versenyét, ami a 2011-es ORB sorozat zárófutama is volt. Lukács "Csucsu" Kornéllal beszélgettem a futam kapcsán, aki egy Citroen C2R2 volánjánál vett részt a viadalon
Hogyan készültetek a pécsi versenyre?
Tulajdonképpen az idei mecsek rallyra fejben már az év első napján elkezdtem készülni, nagyon vártam ezt a futamot. különösebben semmi extra felkészülést nem tettünk a versenyre, egyedül annyit, hogy elindultunk a rally2es mecseken, hogy egy kis pécsi levegőt szívhassunk :):)
A verseny előtt milyen célokat tűztetek ki? Milyen eredménnyel lettetek volna elégedettek?
A verseny előtt nem tűztem ki magam elé célokat, persze titkon reméltem, hogy a Baracskainak meggyűlik majd velem a baja, ami azt hiszem a vasárnapi napra sikerült is, ugyanis volt gyorsasági, ahol mi voltunk a gyorsabbak, és csak 17másodperccel volt nálunk gyorsabb az egész nap folyamán.
A kategóriátokban milyen erős mezőny gyűlt össze?
Mindig is azt gondoltam, hogy a magyar mezőny elég erős az összes kategóriában, ami azt hiszem be is bizonyosult ezen a versenyen. Sajnálom, hogy a mi kategóriánka ben indult egy külföldi páros sem, kiváncsi lettem volna, hogy mire vagyunk képesek egy nemzetközi mezőnyben is.
A péntek esti prológ mennyire tetszett?
A prológ különösen tetszett, hiszen nagyon jó időt tudtunk menni. Ezek a csiki-csukis pályák nagyon felszenek az autónak, és azt hiszem nekem is.
A verseny menete mennyire tetszett?
A verseny menete azt gondolom nagyon pontos precíz volt, nem volt sehol csúszás, még akkor sem, ha beesett valaki. Egyedül az alsómocsoládi pályát sajnálom, hogy törölni kellett... Ugyanakkor nem tudok semmiféle megoldást arra a problémára, ami ott felmerült.
Neked melyik volt a kedvenc szakaszod a két nap folyamán?
Mindegyik pályát nagyon szeretem, de talán az Árpádtető-Magyarhertelend volt vasárnap. Egy hosszú, változatos pálya nagyon sok érdekes kanyarkombinációval kör nélkül.
A verseny milyen eredménnyel végződött számatokra?
Másodikak lettünk a kategóriánkban.
Sokaknál felmerült az út széli rönkök és lassítók kérdése. Neked mi a véleményed ezzel kapcsolatban? Valóban szükség van rájuk?
Én speciel nem kedvelem a felhordásos pályát, azt nem tudom, hogy a rönk jó ötlet e a rendezőségtől, de az biztos, hogy mindenkinek ugyanaz a körülmény és ezt kell megoldani! A lassitokkal pedig azért nincs kifejezetten problémám, mert mindőssze 180km/h az autóm végsebessége, sokszor mentünk igy is végsebességen. Az autóval nagyon rövid féktávot lehet venni és meglehetősen gyors a lassítókban, igy teljes mértékben élvezem a lassítókat is :):)
Az éves OB eredményeitekkel mennyire vagy elégedett?
Ezzel az évemmel egyáltalán nem vagyok megelégedve, sajnos sok verseny végződött számomra úgy, hogy minimális tapasztalatot tudtam levonni az egészből, és túl korán befejeztük.
A rábaringen egy Mitsubishi volánjánál láthattunk téged. Mennyivel volt más a Lancer a C2R2-höz képest?
:D:D Teljesen más világ! a citroen után meglehetősen gyors, de kezelhető autó. sok dolgunk van még azzal az autóval, hogy teljesen működőképes és a saját szám ízére alakítsuk, de remélem a mikuláson már ezzel tudok menni :):)
Idén még merre láthatunk benneteket?
Jövőhéten Esztergom rallyn, Tatabánya rallyn, ezek mind hazai pályák, igy nem szeretném kihagyni őket, szeretnék indulni Baranya kupán rally2ben és Mikuláson is.
Köszönöm az interjút, és sikeres és balesetmentes versenyzést a következő futamokon is:)
A képekért köszönet Kollár Attilának. További fotók a www.ksf.hu oldalon
|